Compartilhe

Bloody Burger

Bloody Burger é um projeto de design gráfico experimental que nasceu à partir de uma ilustração feita com tinta nanquím e a vontade de experimentar a ilustração vetorial. O sucesso da primeira ilustração foi tanto que a galeria de desenhos vetoriais cresceu até nascer a marca Bloody Burger.

Bloody Burger is an experimental graphic design project that was born from an illustration made with India ink and the desire to experiment with vector illustration. The success of the first illustration was such that the gallery of vector drawings grew until the Bloody Burger brand was born.

Design de Embalagem | Packaging Design

Bloody Burger é uma rede de hamburguerias temáticas fictícias criada com o intuito de servir como um estudo de identidade visual e design de embalagens. Sua principal temática é o gênero de terror, mas sua estética é voltada para o público infanto-juvenil.

Bloody Burger is a fictional fast food chain created with the intention of serving as a study of visual identity and packaging design. Its main theme is the horror genre, but its aesthetic is aimed at children and young people.

Identidade Visual | Branding

A proposta do projeto é se utilizar de elementos do gênero cinematográfico do terror de maneira leve e divertida, para issso foram desenvolvidas ilustrações com cores sólidas e vibrantes. Para a tipografia, foi escolhida a família HelloCrush, que ajuda a reforçar a temática assustadora.

The main idea of the project is to use elements of the horror cinematographic genre in a light and fun way, for this illustrations were developed with solid and vibrant colors. For the typography, the HelloCrush family was chosen, which helps to reinforce the scary theme.

Uniforme | Uniform

Para manter a essência do projeto foi desenvolvido um conjunto de roupas com o intuito de uniformizar os funcionários da fictícia rede de fast food. O uniforme se utiliza do logotipo e de grafismos adotados pela marca.

To maintain the essence of the project, a set of clothes was developed in order to standardize the employees of the fictitious fast food chain. The uniform uses the logo and graphics adopted by the brand.